Thema's

Tijd-Lijn app verkort ervaren wachttijd van patiënten

Tijd-Lijn app verkort ervaren wachttijd van patiënten GGZ Nederland deelt graag goede voorbeelden van de aanpak van de wachttijden. Een mooi voorbeeld is de Tijd-Lijn App. De app geeft de patiënt tijdens het wachten realtime informatie over de wachttijd en over wat hem of haar te wachten staat ná het wachten. Bijvoorbee... » Lees meer

Regionale aanpak wachttijden ggz werpt eerste vruchten af

Regionale aanpak wachttijden ggz werpt eerste vruchten af Een deel van de regio’s slaagt er door samenwerking behoorlijk goed in om de wachttijden in de geestelijke gezondheidszorg (ggz) binnen de maximaal aanvaardbare normen te brengen én te houden. In de overige regio’s is nog een extra inspanning nodig. Dit consta... » Lees meer

Maak het voor meerdere beroepsgroepen mogelijk om een ggz-behandeling te starten

  Voor werkgeversorganisatie GGZ Nederland en staatssecretaris Paul Blokhuis (volksgezondh... » Lees meer

Ledenpeiling GGZ Nederland: 35.000 mensen wachten op gespecialiseerde geestelijke gezondheidszorg

De leden van GGZ Nederland hebben 35.000 mensen op de wachtlijst voor gespecialiseerde geestelijke... » Lees meer

Met een ander intakegesprek de wachttijden verminderen

GGZ Noord-Holland-Noord heeft een andere vorm van een intakegesprek ontwikkeld: de Herstel Onderste... » Lees meer

GGZ Uitgelicht

GGZ Uitgelicht Geestelijke gezondheidszorg is er om mensen mee te laten doen aan de maatschappij. O... » Lees meer