Auteur van dit artikel
GGZ Nederland
GGZ Nederland

e-mail: info@ggznederland.nl

Wachttijden aanpakken met sociale kaart

Wachttijden aanpakken met sociale kaart

Weg van de wachtlijst deelt opnieuw een goed voorbeeld: met sociale kaart wachttijden aanpakken in Midden-Brabant. De sociale kaart is ontwikkeld op basis van wensen van huisartsen en cliënten. Op de site worden veel aanbieder van GGZ-zorg in de regio getoond met daarbij onder andere hun wachttijden. De verwachting is dat met deze sociale kaart de wachttijden in de regio kunnen worden teruggedrongen.

Cliënten kunnen op de kaart het actuele aanbod en de wachttijden bekijken en professionals kunnen via een inlog direct contact opnemen met de betreffende GGZ-aanbieder. Zo wordt er gehoopt wachttijden in de regio terug te dringen. De professional kan bijvoorbeeld samen met de cliënt kiezen voor de best passende verwijzing en niet voor meerdere wachtlijsten tegelijk inschrijven.

Wilt u het volledige artikel lezen? Klik dan hier